gandeste critic

CE LEGUME AR TREBUI CONSUMATE PE TIMP DE IARNA?

Posted by on ian. 10, 2019 in Casa si Gradina | 0 comments

Daca tocmai va intrebati care sunt legumele care ar trebui consumate cu precadere iarna iata ca aveti si un raspuns. Stim cu totii ca in acesta perioada organismul are nevoie de mai multe vitamine si minerale pentru a infrunta frigul.
Printre cele mai importante alimente pe care trebuie sa le consumati in sezonul rece se numara legumele, surse esentiale de vitamina C si alte minerale esentiale ce ajuta corpul sa lupte impotriva bolile si a se mentine sanatos.
Dat fiind faptul ca legumele sunt intotdeauna binevenite in orice dieta, cele de sezon sunt cu atat mai eficiente in completarea aportului de vitamine, minerale si antioxidanti la randament maxim. Asadar introduceti in dieta zilnica cele mai sanatoase legume pe care trebuie sa le consumati iarna tinand cont de specificatiile de mai jos.

*Anghinare

Este foarte important sa includeti anghinarea in meniu in sezonul rece deoarece aceasta leguma este consumata in special iarna. Anghinarele sunt extrem de benefice organismului, deoarece sunt surse importante de vitamina C si fibre.

Anghinarea este cunoscuta pentru ajuta la drenajul bilei si amelioreaza procesele digestive. De asemenea, pot fi consumate fierte sau prajite, pentru ca sunt la fel de gustose.

*Varza Kale

Varza Kale este o leguma bogata in beta-caroten, vitamina C, vitamina K si calciu. Consumul regulat poate combate cu succes cancerul si controleaza bolile inflamatorii, intarind totodata sistemul nervos.

Varza Kale o puteti pastra chiar si prin congelare, avand in vedere ca prinde un gust mai dulce cand este expusa inghetului. Poate fi gatita la aburi, fiarta, sotata sau servita cruda in salate proaspete.

*Radacina de telina

Radacina de telina ofera de doua ori mai mult fier decat un cartof fiert si are cu 35% mai multe fibre. Tot radacina de telina contine mai mult de 70% din doza zilnica recomandata de vitamina K, avand efecte benefice pentru sanatate conferind o mai buna densitate osoasa.

* Usturoiul

Usturoiul are un gust intens si previne acumularea placii la nivelul arterelor, reducand riscul dezvoltarii bolilor cardiovasculare. De asemenea, usturoiul are un rol important si inhiba cresterea tumorilor canceroase.

* Conopida

O portie de legume crucifere, din care face parte si conopida, asigura 68% din doza zilnica recomandata de vitamina C, antioxidantul esential pentru randamentul sistemului imunitar. Florile conopidei sunt extrem de bune si contin nutrienti necesari pentru creier.

*Pastarnacul

Aproximativ 250 de grame de pastarnac gatit asigura aproape 30% din doza de vitamina C necesara organismului si mai mult de 20% din aportul recomandat de mangan. Acest mineral actioneaza ca un antidot natural pentru simptomele sindromului premenstrual.

Pastarnacul gatit mai contine si aproape 6 grame de fibre la fiecare 200 de grame contribuind la mentinerea senzatiei de satietate mai mult timp si ameliorand digestia.

* Hreanul

Hreanul este recunoscut pentru gustul sau deosebit de intepator. Acesta este un alt aliment demn de introdus in meniul din sezonul rece, avand un rol important pentru organism si are proprietati anticancerigene.

*Varza

Consumand aceasta leguma veti avea un aport important de vitamina B, C, calciu, magneziu, fosfor, proteine si zinc. Are proprietati antiinflamatorii superioare si ajuta la reducerea sau chiar prevenirea umflaturilor.
Aceasta este foarte buna daca o folositi cruda impotriva durerilor de cap, ulcerelor sau a bolilor de piele. Varza aduce beneficii importante organismului pe timp de iarna, asadar mancati-o gatita, murata sau chiar in stare cruda, pentru un plus de sanatate.

*Rucola

Rucola este o leguma cu frunze verzi ce contine cantitati importante de vitamina A, vitamina C, vitamina K, calciu si fier, ajutand la prevenirea bolilor precum cancerul.

Daca intoduceti aceasta leguma in dieta zilnica corpul va reusi sa foloseasca mai multi nutrienti din hrana pe care o primeste.

*Dovleacul

Dovleacul se remarca prin continutul sau important de caroteni, vitamina B1, vitamina C, acid pantotenic, acid folic, potasiu si fibre.
Soiurile de dovleac de iarna sunt mai intens colorate si au o concentratie mai mare de nutrienti avand un ro de protectie a organismului de bolile cardiace, cancer sau diabet. Aceste soiuri de dovleac se gatesc diferit fie prin fierbere, coacere, fragezire la aburi sau chiar prajire fara sa isi piarda din proprietati.

FacebookGoogle+Twitter

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *